ابزار منو ثابت


  • وب انجمن مورفولوژی جغرافیایی
  • 
  • وب هم کلاسی
  • عکس ومطالبی در مورد ماشین بی ام و

     ام و در سال 1917 به عنوان یک کارخانه تولید موتور هواپیما تاسیس شد. در سال 1918 و با پایان جنگ جهانی اول، کارخانه به دلیل قطع نامه ی ورسای وادار شد که بخش تولیدهای موتور هواپیمای خود را متوقف کند. این کارخانه تا سال ۱۹۲۳ تنها موتور سیکلت می ساخت و با برداشته شدن تحریم‌ها در سال ۱۹۲۸ آغاز به تولید خودرو کرد.

    نخستین خودروی تولیدی ب ام و، دیکسی بود، که بر پایه آستین 7 و تحت لیسانس شرکت موتور آستین تولید شد.

    لوگوی آبی رنگ این کارخانه از شکل پره های در حال چرخش هواپیما الهام گرفته شده است. این موضوع در سال ۱۹۲۹ مورد تایید این کارخانه قرار گرفت.

    ساختمان مرکزی ب ام و در مونیخدر

    ایجاد چنین نشانی عوامل زیادی تاثیر داشنتد که در این میان می‌توان به پرچم ایالت باواریا که به رنگ آبی و سفید است و هم چنین کارخانه ی موتورسازی راپ (Rapp Motorenwerke) که آن هم در باواریا بود و رنگ‌های آبی و سفید را به کار برده بود؛ اشاره کرد. نخستین موفقیت این شرکت تولید هواپیماهای IIa inline-six بود که در زمان پیکارهای جنگی ایجاد شد. در هنگامه ی جنگ جهانی دوم نیز ب ام و دوباره دست به تولید هواپیما و موتورهای آن برای نیروی هوایی آلمان شد.

    در سال ۱۹۵۹ بخش خودرویی کارخانه با مشکلات مالی مواجه شد و سهامداران باید تصمیم می گرفتند که تولید خودرو را ادامه دهند یا کارخانه را معلق کنند. آن ها پس از بررسی ها، تصمیم گرفتند به کار خود ادامه دهند. ب ام و حقوق تولید خودرویی ایتالیایی به نام ایزو ایستا را خریداری نمود. تولید این خودروی کوچک با قوای محرکه ی موتورسیکلت های ب ام و باعث سود دهی و موفقیت نسبی دوباره ی کارخانه شد و آن را از ورشکستگی نجات داد. در همان سال بود که ۴۵٪ سهام این شرکت توسط خانوادهٔ کوانت (Quandt) خریداری شد و بقیه نیز به صورت عمومی به مردم واگذار شد.

    ب ام و در سال 1966 کارخانه ی هانس گلس واقع در دینگل فینگ آلمان را خریداری نمود. چنین رایج است که دلیل اصلی خریداری این کارخانه، دستیابی به دانش تولید تسمه تایم برای موتورهایی با میل سوپاپ در بالا، بوده است. از آن پس خودروهای گلس با آرم ب ام و عرضه می شد.

    در سال ۱۹۹۲ ب ام و شروع به خریداری یک تاسیسات عظیم طراحی در کالیفرنیای آمریکا کرد که پیش از این متعلق به استودیو studioworksUSA بود. تملک کامل این تاسیسات تا ۱۹۹۵ به طول انجامید.

    ب ام و در سال ۱۹۹۴ گروه انگلیسی روور (Rover)، شامل برند های تولیدی روور، لندروور و ام جی را خریداری کرد. پس از شش سال زیاندهی شدید در سال ۲۰۰۰ ب ام و تصمیم به فروش روور گرفت. ام جی و روور به کنسرسیوم فینیکس (Phoenix) و لندروور به کمپانی فورد فروخته شد. ولی ب ام و در مقابل حقوق مربوط به مینی (MINI) و رولزرویس را به دست آورد.

    در سال ۲۰۰۲ طراحی خودروهای ب ام و دچار تغییرات شدیدی شد. از آن جمله می توان به طرح های رادیکال ب ام و سری ۷ و ب ام و زد ۴ به وسیله کریس بنگل سرطراح معروف ب ام و اشاره کرد. در فوریه ۲۰۰۹ کریس بنگل اعلام کرد پس از هفده سال از ب ام و جدا خواهد شد. از آن زمان آدریان فن هایدونک هلندی که معاون و دست راست کریس بنگل به شمار می رفت جایگزین او در سمت رئیس بخش طراحی ب ام و شده است.

    در ژانویه ۲۰۱۲ ب ام و توسط فوربس (Forbes.com) به عنوان خوشنام ترین برند خودرویی دنیا شناخته شد [۱]

    عکس های ماشین بی ام و (10) - www.taknaz.ir

    در سال ۲۰۰۶ گروه ب ام و (شامل مینی و رولزرویس) در ۵ کشور تعداد ۱۳۶۶۸۳۸ دستگاه خودرو تولید کرد. در سال ۲۰۱۰، تولیدات خودرویی این گروه به ۱۴۸۱۲۵۳ دستگاه رسید. براساس گزارش ها حدود ۵۶% خودروهای تولید شده با لوگوی ب ام و مجهز به موتور بنزینی و مابقی دیزلی هستند. حدود ۲۷% خودروهای بنزینی، چهار سیلندر و حدود ۹% نیز هشت سیلندر هستند. همچنین ب ام و با همکاری مونتاژکنندگان محلی، بعضی محصولات خود نظیر سری های ۳، ۵ و ۷ و ایکس ۳ را در کشورهای تایلند، روسیه، مصر، اندونزی، مالزی و هند تولید می کند.

    عکس های جدید از خودروی بی ام دبلیو

    بی ام و با مهارت فوق العاده و در زمان مناسب ٬ اتومبیل کانسپتی می سازد و آن اتومبیل به X6 تبدیل می شود . در سپتامبر امسال و در نمایشگاه اتوشو فرانکفورت از این چهار در سریع پرده برداری شد . خبر خوش برای دنیای اتومبیل اینست که این اتومبیل در سر موقع و شاید زودتر از زمان تعیین شده در نمایشگاههای بی ام و فروخته خواهد شد .

    گروه تست کننده از مشلن به نزدیکی شهر لارسن در کارولینای جنوبی رفتند تا در آنجا با چند X6 که برای تست آماده شده بودند ٬ رانندگی و آزمایشات مورد نظر را انجام دهند .اطلاعاتی که پیش ازاین سفر داشتیم شامل : مشخصات موتور ٬ وزن ٬ ابعاد و قیمت که این اطلاعات به شدت ناقص بود . اما مواردی که ما پس از آزمایشات فهمیدیم :

    ۱- X6 اساسا یک خودروی قویست . میزان چسبندگی آن به زمین بالاست .می توان گفت X6 ورژن ۶ بی ام و X5 می باشد . مشخصات داخلی آنرا می توان ظرفیت چهار سرنشین بلکه تا پنج سرنشین ٬ سقف کوتاه در قسمت عقب و فضای بار کم عنوان کرد که با توجه به استایل اتومبیل و اسپرتی بودن دینامیک آن قابل توجیه می باشد . در واقع بی ام و ٬ X6 را به مانند یک کوپه چهار در ساخته و به جنبه کوپه بودن بیش از چهار در و مسائل مرتبط با آن اهمیت داده است
    .

    عکس های جدید از خودروی بی ام دبلیو

    آن اهمیت داده است .
    ۲- X6 برمبنای X5 ساخته شده است ( X5 و X6 هردو در کارولینای جنوبی ساخته می شوند ) و فاصله دو محور عقب و جلو یکسان ( ۱۱۵.۵ اینچ ) می باشد ولی اتاق X6 در تمام ابعاد اندکی بزرگتر می باشد . در طراحی خارجی ٬ می توان وجه اشتراک X5 و X6 را تنها در جلو پنجره کلیوی شکل دو گانه بی ام و دانست .
    ۳- X6 اولین اتومبیل بی ام و می باشد که از سیستم جدید all wheel drive که بی ام و آنرا xDrive می نامد استفاده می کند .این سیستم به مانند سیستم چهار چرخ متحرک **** هندلینگ آکورا ( SH-AWD ) نیرو را بین دو چرخ عقب به میزان احتیاج تقسیم می کند و می تواند در پیچهای سخت دوران چرخ خارجی را بیشتر از چرخهای داخلی کرده و باعث افزایش سرعت طی کردن پیچ می شود .بر خلاف سیستم آکورا ٬ xDrive بوسیله کلاچها و کنترل بنزین وارد شده به موتور وظیفه کنترل اتومبیل را در شرایط سخت انجام می دهد .به نظر می رسد سیستم پایداری بی ام و و سیستم کنترل کشش به اتفاق xDrive ٬ پایداری استثنایی را برای X6 فراهم کنند . همچنین به نظر می رسد که رانندگی این اتومبیل تقریبا خنثی باشد اگرچه در انتها مقداری کم فرمانی مشاهده شد . مهندسین بی ام و می گویند ما توانسته ایم X6 را برای یک رانندگی پرتکاپو ( over steer ) برنامه ریزی کنیم ولی مشخص شد برای استفاده راحت تر خریدارن یک کم فرمانی ملایم لازم می باشد . xDrive بوسیله X6 معرفی خواهد شد اما بی ام و برای استفاده از این سیستم در سدانهای تولیدی خود نیز برنامه ریزی کرده است و سدانهای مجهز به xDrive از سال ۲۰۰۹ عرضه خواهند شد .عکس های جدید از خودروی بی ام دبلیو

    مهندسین بی ام و عنوان کردند که اتومبیل که بدست آنها در کارولینای جنوبی توسعه پیدا کرده از نیروگاه برق قدرت می گیرد !!( بی ام و از دادن اطلاعات بیشتر در زمینه موتور X6 خودداری می کند ) . فقط تیم مهندسین می گویند که نمودار قدرت موتورهای X5 برای استفاده در X6 بهبود یافته اند . البته تیم تست کننده یقین دارند یکی از اتومبیلهای مورد آزمایش از موتور دیزل استفاده می کرد .پیش بینی ما استفاده بی ام و از موتور ۲۶۰ اسب بخاری X5 ٬ موتور سه لیتری خطی شش سیلندر ۳۵۰ اسب بخاری ٬ موتور V8 بی ام و با حجم ۴.۸ لیتر به همراه یک موتور توربو دیزل ( که در حال حاضر بر روی X5 در اروپا عرضه می شود ) در X6 می باشد . بی ام و می گوید X6 به میزان ۱۵۰ پاوند از X5 سبکتر می باشد که با این اوصاف وزن X6 باید بین ۴۸۵۰ تا ۵۲۰۰ پاوند باشد .قدرت بیشتر و وزن کمتر باید یک اتومبیل چابکتر از X5 را تولید کند . همچنین انتظار می رود برای سال ۲۰۰۹ یک مدل هیبریدی نیز بر روی X6 عرضه شود .
    ۵- اطلاعات درباره قیمت X6 به مانند اطلاعات سازمان سیا می باشد ! اگرچه باید قیمت X6 از تمام SAV های بی ام و بالاتر باشد . قیمت X5 با موتور پایه سه لیتری از ۴۶۵۷۵ دلار آغاز می شود . یک X5 با موتور V8 در حدود ۵۵.۱۷۵ دلار قیمت دارد . X6 پایه با لاستیکهای ۱۹- ۵۰/۲۵۵ بهره خواهد برد و مدلهای بالاتر با لاستیکهای ۲۰-۴۰/۲۷۵ در جلو و ۲۰-۳۵/۳۱۵ در عقب عرضه خواهد شد .
    به نظر می رسد X6 از جولای آینده در نمایشگاههای بی ام و پدیدار شود . مدل هیبریدی اندکی پس از آن عرضه می شود .عکس های جدید از خودروی بی ام دبلیو


    نظرات شما عزیزان:

    نام :
    آدرس ایمیل:
    وب سایت/بلاگ :
    متن پیام:
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

     

     

     

    عکس شما

    آپلود عکس دلخواه:







    تاريخ : یک شنبه 2 بهمن 1395 | 18:58 | نویسنده : هادی عزیزی |
    ابزار وب رایگان-جک و لطیفه